Cursus catamaranzeilen

450,00

Drie-daagse cursus catamaran zeilen op zee. Voor volwassenen van beginner tot gevorderde niveau. Vanaf het strand aan de Wassenaarse slag. Catamaranschool Zeehelden is de expert op het gebied van catamaran cursussen op zee.

Cursus catamaran zeilen

Locatie:
Strand, Wassenaarse Slag clubhuis KZVW. Aan een van de fijnste stranden van Nederland is ons clubhuis ingericht met onder andere een lunchruimte, kleedkamers met sanitair en douche en een ruim terras. Met de auto is het onze locatie ongeveer 10 minuten rijden vanaf de afslag Wassenaar (A44).

Materiaal:
Catamarans, reddingsboot en theorie materiaal

Vorm:
De cursus beslaat drie achtereenvolgende zaterdagen, zodat de lesstof op een logische wijze kan worden opgebouwd. Op die manier leert u stap voor stap het varen met een catamaran. Per boot varen er één instructeur en twee cursisten. Mocht er vanwege weersomstandigheden een les uitvallen, dan is de vierde zaterdag een reservedag. Er zijn drie diploma’s te behalen. Dit zijn:

– beginnend schipper
– semi gevorderd schipper
– gevorderd schipper

Catamaranschool Zeehelden heeft een eigen cursus ontwikkeld die zich concentreert op het catamaran zeilen op zee, maar de cursus sluit ook aan bij het (catamaran)zeilen op binnenwater. Omdat elke cursist op een andere manier leert, wordt er een persoonlijke vorderingenstaat bijgehouden. Op die manier weet u als cursist wat u al beheerst en waar u nog aan moet werken. De instructeur kan aan de hand van deze vorderingenstaat voorafgaand aan de les een dagplanning maken dat aansluit bij de leercurve van de cursist. De cursus bestaat uit zowel praktijkles als theorieles, waarbij praktijkles de overhand heeft. Op de laatste dag zal een theorietoets afgenomen worden. Om het diploma te behalen dienen zowel het praktijkgedeelte als het theoriegedeelte behaald te zijn.

Na het behalen van een diploma is het mogelijk om een boot te huren bij de catamaranschool. Bij de niveauomschrijving kunt u zien onder welke omstandigheden dit mogelijk is. De prijzen van de verhuur vindt u op de pagina catamaran verhuur

Begeleiding:
1 instructeur per boot met twee deelnemers.

Tijden: van 10:00 – 17:00 inclusief lunch.

Kleding en uitrusting:
Catmaranschool Zeehelden heeft kleding en uitrusting beschikbaar. Als u eigen een eigen wetsuit, zwemvest of schoentjes heeft, kunt u deze natuurlijk ook gebruiken. Verder moet u in ieder geval zwemkleding en warme kleding meenemen.